2011. február 27., vasárnap

Almás-sajtos-hagymás saláta

Elég hosszú hétvégén vagyunk túl, ezért nem sok időm maradt a konyhában foglalatoskodni. De mivel a változás életben van, és ma ugye vasárnap, nem hagyom cserben az olvasókat. Ugyan ehhez a recepthez nincsenek képek (még), remélem szívesen fogadjátok. Március 13-án frissítve, így már képekkel együtt lehet nézegetni. :)
Ezt a salátát még egyszer vendégségben ettem először, és ott kértem el a receptet. Nem éppen egy könnyű, laza saláta, viszont annál finomabb. Aki a kalóriák miatt aggódik, az nyugodtan egye köretként egy finom sült húshoz. :)

Hozzávalók(kb. 4 főre)

3-4 alma (akkor az igazi, ha van közte édes és savanykásabb fajta is) 1 póréhagyma vagy 2-3 szál újhagyma, 15-20 dkg sajt, 1 nagy és 1 kicsi tejföl vagy kefir, 2 cs. kapros salátaöntet por, só


Az elkészítése ennél egyszerűbb nem is lehetne. Az almákat, sajtot, hagymát ízlés szerinti kockákra, csíkokra, karikákra, meg akármire vágjuk és egy nagy tálba tesszük. Egy másik tálkában kikeverjük a tejfölt/kefirt az öntet porral.

Majd beleöntjük az almás tálba, és alaposan összekeverjük. Megkóstoljuk, és ha kell egy sóval fűszerezzük.

Letakarjuk, és legalább egy délutánt állni hagyjuk, de én gyakran egy már előző este elkészítem, és egy éjszakát pihentetem a hűtőben, így az ízek tökéletesen összeérnek.
Tökéletes salátaként, de nyáron egy grillezés alkalmával köretként is szuper a finom husikhoz. (de én önmagában is imádom egy kis pirítóssal)

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése