2011. január 17., hétfő

Zöldborsós penne és ami van a hűtőben

Még régebben találtam egy zöldborsós penne receptet, gondoltam meg kellene csinálni, mert nagyon szeretjük a tésztaféléket. Alaposabban tanulmányoztam az elkészítését, de elég macerásnak tűnt, nem volt kedvem pepecselni vele, ezért egyszerűsítettem. A végeredmény egészen jó lett, de valami hiányzott hozzá. Kinyitottam a hűtőt, és megnéztem mit találok benne, amit felhasználhatok. És így született meg egy tejfölös-sajtos-hagymás "mártás", amibe totálisan beleszerettünk. Azóta sokszor készítem ezt a párost.



Íme a recept (kb. 2 főre)

A borsós pennéhez: egy fej vöröshagymát apró kockákra vágok, majd megpárolom, hozzáöntök kb. 20 dkg zöldborsót, amit puhára főzök egy kevés víz hozzáadásával. Sóval, borssal ízesítem, majd amikor már elég puha, botmixerrel pépesre keverem. Egy kicsit még hagyom a tűzön.(A csajos napon kipróbált verzióban egy kis főzőtejszínnel bolondítottuk meg a pürét, teljesen más állaga és íze lett. Aki szereti a tejszínes dolgokat, neki bátran ajánlom.) Közben vizet forralok, és kifőzök kb. 25 dkg penne tésztát. Az elkészült borsós masszát a tésztához keverem, alaposan összeforgatom.
A "mártáshoz":

15 dkg sajtot apróra kockázok (vagy lereszelve is tökéletes), egy póréhagymát (ízlés szerint más hagymát) felkarikázok, majd összekeverem egy nagy tejföllel, kevés túróval, és egy kis sóval. Ezt érdemes már korábban elkészíteni, hogy a hűtőben kicsit összeérjenek az ízek.
A pennét melegen, a mártást hidegen tálalom hozzá. Én nagyon szeretem. :) 

Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés: