2011. január 24., hétfő

Villám csokoládéhab

A csokoládé és én nagyon jól megvagyunk egymással, ezért gyakran készítem el valamilyen formában. Szinte mindegy mi az, ha szerepel benne a csoki szó. :)


Ez a recept hosszas kutakodás végeredménye lett. Nem tudtam konkrétan mit szeretnék, így egymás után csaptam fel a receptes gyűjteményeimet, hogy a névmutatót átfutva megleljem azt, amit nem is tudtam, hogy keresek. :)
Ez a meglátni és megszeretni tipikus esete, abban a pillanatban tudtam, hogy ezt szeretném...jó lenne, ha mindent ilyen könnyen megkaphatnánk az életben, de ott sokszor mást dob a gép. Pech. Így marad nekünk a csokoládé, a maga tökéletességével és egyszerűségével.
Már a címe is igen kecsegtető, villám, akkor ez az elfoglalt és lusta háziasszonyok kedvence. Én magam az utóbbi kategóriát erősítem.


Hozzávalók (5-6 főre)

15 dkg pillecukor, más néven mályvacukor (külföldön nagyobb karriert befutó, iszonyúan édes fehér kis ruganyos állagú édesség, az ún. marshmallow) 5 dkg puha vaj, 25 dkg jó minőségű étcsoki (én legközelebb felesben használok ét- és tejcsokit, mert nekem egy kicsit keserű lett), bő fél dl forró víz, 1 doboz habtejszín (kb. 280 ml), 1 teáskanál vanília kivonat (én aromát tettem bele)
Egy lábosban felforralom a vizet, majd beleteszem a csokit, pillecukrot és a vajat, majd egész kis lángon, kevergetés mellett összeolvasztjuk.
Ha szép sima lett, akkor vegyük le a tűzről. Közben egy tálba öntsük bele a tejszínt és a vanília aromát és verjünk kemény habot belőle. Néhány kanállal tegyünk félre a díszítéshez.
Ha már csak alig langyos a csokis massza, óvatosan keverjük össze a tejszínnel.
Szép homogén habot fogunk kapni. Töltsük tetszés szerinti poharakba, tálkákba. A félretett tejszínnel díszítsük. Én még megszórtam egy kis kakaóporral (lehet fahéj, akár reszelt narancshéj is, ízlés szerint bármi), és beleszúrtam 2 ostyatekercset.
Íme a végeredmény:
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: