2011. január 22., szombat

Tepsis melegszendvics

Szerintem mindenki szereti a melegszendvicset, valamelyik variációját biztosan. Hát én is így vagyok vele.
Sokfélét ettem és láttam is már, számos módon el lehet készíteni, főleg, hogy a boltok egyre többféle melegszendvics sütő készüléket kínálnak. Van a sima betolós, az összenyomós, amiből kis háromszögek lesznek és persze mindig odaragad a tetejére és a sajt állandóan kifolyik az oldalán. Nem beszélve arról, hogy ezt a kisgépet megint nincs hova tenni a konyhában, mert a pulton nincsen neki helye, de ha elsüllyesztjük a szekrény mélyére, akkor meg egy évben egyszer használjuk, amikor átrendezzük a szekrényt.


Ehhez a szendvicshez nincs szükség semmilyen külön sütőalkalmatosságra, csupán egy hétköznapi tepsire.
Konkrét receptet nem írok, hiszen ez ízlés kérdése, akármit lehet tenni a kenyerek közé.
Én mindig a maradék kenyerekből készítem, így nem vész kárba.
  • alaposan kivajazzuk a kiszemelt tepsit
  • megszórjuk kevés zsemlemorzsával, jusson mindenhová
  • minden ügyességünket latba vetve kirakjuk kenyérrel a tepsi alját
  • kívánság szerint a kenyérre halmozzuk a "tölteléket" (sonkát, gombát, paprikát, paradicsomot, vagy ananászt egy hawaii szendvicshez, tulajdonképpen akármit)
  • lapka sajttal befedjük
  • következik az újabb ügyességi feladat, kenyérrel lefedni az egészet
  • egy külön tálban kikeverünk 1 vagy 2 tojást (a tepsi méretétől függően, ha kisebb, elég az 1 tojás) 1 nagy tejföllel, sóval és apróra vágott snidlinggel, vagy póré-, vagy lila hagymával, és nyakon öntjük a kenyereket (ínyencek kísérletezhetnek különböző fűszerekkel is)
  • aki nem szereti a tejfölt, vagy laktózérzékeny, az bátran használhat paradicsomos szószt, ketchupot, vagy akármilyen üveges paradicsom alapú mártást (ezekben az esetekben a tojást hagyjuk ki)
  • végül az egészre reszeljünk egy kis sajtot, tegyük be az előmelegített sütőbe, és a kívánt szín eléréséig süssük (minimum fél órát!)
  • ha elkészült pár percig hagyjuk a tepsiben állni, majd ízlés szerint felvágjuk és melegen tálaljuk
(Képek majd hamarosan)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése